همه چیز درباره کفپوش آجری

کفپوش آجری چیست؟ مزایا و معیب کفپوش آجری

آنچه در این مقاله می‌خوانید

آجر قدیمی ترین ماده سازنده کفپوش ساخته شده توسط بشر است و استفاده از آن به هزاران سال قبل باز می گردد. از لحاظ تاریخی اغلب به عنوان جایگزینی برای سنگ استفاده می‌شده است و معمولاً در ساخت خانه‌ها و عمارت‌هایی که به ویژگی‌های محافظتی سنگ واقعی نیاز نداشتند، استفاده می‌شده است. با ظهور شهرها، محبوبیت آن افزایش یافت، عمدتاً به دلیل این واقعیت که یک مصالح ساختمانی نسبتاً بادوام، ارزان و نسوز بود.

نکات طراحی کفپوش های آجری

کفپوش آجری به دلیل سابقه تاریخی خود اغلب حسی آشنا دارد که باعث می شود با فضاهای ساده مرتبط شود. این سنگ در بسیاری از ویژگی‌های بصری و بافتی سنگ طبیعی مشترک است و بنابراین می‌تواند در محیط‌های روستایی و ابتدایی استفاده شود.

با گذشت زمان سطح کف آجری در معرض آب و هوا قرار می گیرد و باعث می شود تا این ویژگی ها افزایش پیدا کند و باعث می شود که مواد حتی کلاسیک تر و قدیمی تر به نظر برسند. این می تواند حس منحصر به فردی از شخصیت را به طبقه ببخشد که می تواند به تعریف یک محیط کمک کند.

با این حال، همه کفپوش های آجری نباید به سمت سبک های روستایی گرایش داشته باشند. بسیاری از طرح های معاصر این ماده را با خطوط تمیز و دقیق و همراه با چوب، شیشه یا فولاد برای ایجاد تاسیسات شگفت آور شیک نشان می دهند. آجرها را همچنین می توان جلا داد، مهر و موم کرد یا با روغن بذر کتان پوشاند تا درخشندگی درخشانی به آنها بدهد.

انواع کفپوش های آجری

- سنگ فرش

(ضخامت استاندارد 1 ¼ اینچ – 1 3/8 اینچ) آجرهای کفپوش سنگ فرش نامیده می شوند و نازک تر از مصالح ساختمانی هستند. آنها عموماً به این دلیل استفاده می شوند که سطح کف را بالا نمی برند و بار وزنی قابل توجهی کمتری روی کف زیرین قرار می دهند.

سنگفرش ها در دمای بسیار بالاتری نسبت به آجرهای درجه ساختمانی در فرآیندی به نام “بیش از حد سوختن” پخته می شوند که باعث می شود در برابر رطوبت نفوذ ناپذیر شده و سطح مواد را در برابر سایش مقاوم کند.

– پیشنهاد بازدید: آجر نما انگلیسی

- آجرهای مهندسی

(اندازه استاندارد: 7 5/8 اینچ x 3 5/8 اینچ x 2 ¼ اینچ ضخامت) اینها آجرهای ضخیم استانداردی هستند که در ساخت ساختمان ها استفاده می شوند. اندازه آنها به این معنی است که آنها سطح کف را بالا می برند و در عین حال وزن زیادی را روی کف زیرین قرار می دهند.

این مواد نسبتا بادوام و مقاوم در برابر لکه و سایش هستند. با این حال، اگر آب بندی نشوند، ممکن است در معرض آسیب ناشی از آب باشند. با گذشت زمان کفپوش آجری مهندسی شده شروع به فرسایش می کند و حفره هایی روی سطح نصب شما ظاهر می شود.

- کفپوش آجری بازیافتی

بسیاری از مردم ظاهر آجرهای قدیمی و فرسوده را دوست دارند، زیرا می تواند حس تاریخی و جذابیت را به فضا ببخشد. به‌جای اینکه سال‌ها منتظر نصب کف‌پوش جدید در شرایط آب و هوایی باشید، می‌توانید فوراً با نصب کف‌پوش‌های آجری احیا شده از خانه‌ها و منازل قدیمی به جذابیت آن دست پیدا کنید. این فرآیند همچنین سازگار با محیط زیست است زیرا نیازی به ساخت مواد جدید ندارد، اما ممکن است گران باشد.

- آجر دست ساز

شرکت هایی وجود دارند که در تولید آجرهای دست ساز تخصص دارند که به صورت جداگانه ایجاد و پخته می شوند. جذابیت این مواد در این است که هر آجر نمایانگر یک کار منحصر به فرد از هنر انسانی است که ویژگی ها و شخصیت خاص خود را دارد. در حالی که این گران ترین گزینه کفپوش آجری است، می تواند منجر به نصب چشمگیر شود.

کفپوش آجری چیست؟

ویژگی های کفپوش آجری

- رنگ

رنگ آجر بستگی به منبع خاک مورد استفاده، نحوه مخلوط کردن و مدت زمان پخت آن دارد. کف‌پوش‌های آجری استاندارد از رنگ‌های قهوه‌ای مایل به قهوه‌ای روشن تا قرمزهای یاقوتی عمیق و تا رنگ‌های زغالی را شامل می‌شود. با این حال، آجرها را می توان به رنگ سبز، آبی، سیاه و یا با چندین رنگ خالدار کرد.

- بافت

سطح کفپوش آجری بسته به بافتی که در یک منطقه می خواهید می تواند صاف و تا حدودی صیقلی، خشن و خالدار، آجدار یا کمی برآمدگی باشد.

در حالی که اکثر سنگفرش ها در برابر آب غیر قابل نفوذ هستند، برخی از کف های آجری مهندسی شده یا آجر دست دوم ممکن است نیاز به آب بندی در محیط های مرطوب داشته باشند. برای کفپوش در فضای باز، همچنین باید مطمئن شوید که از آجرهای ضد یخ استفاده می کنید.

– پیشنهاد بازدید: آجر نما مشکی

مزایای استفاده از کف پوش های آجری

- حرارت

آجر عایق نسبتا خوبی است و در حالی که زمان زیادی برای گرم شدن نیاز دارد، می تواند این گرما را به خوبی حفظ کند. به همین دلیل است که کف های آجری اغلب با سیستم های گرمایش از کف جفت می شوند. همچنین در لمس انرژی، گرم تر از کفپوش سرامیکی یا سنگ طبیعی است.

- دوام

آجر یکی از سخت ترین و بادوام ترین مصالح کفپوش موجود است. نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد و نصب آن می تواند سال ها دوام بیاورد.

- ضد لغزش

آجر بسیار مقاوم در برابر لغزش است، مگر اینکه صیقل داده شده و یا با روغن مهر و موم شده باشد و حتی زمانی که خیس باشد، خطر لغزش ایجاد نخواهد کرد.

– پیشنهاد بازدید: آجر نما ساده

- هزینه

کفپوش آجری نسبتاً مقرون به صرفه است و نسبت به جایگزین های سنگ طبیعی ارزان تر است.

مزایای کفپوش آجری

معایب کفپوش آجری

- سختی

سختی مواد به این معنی است که اقلام ریخته شده روی آن بیشتر احتمال دارد خرد شوند. همچنین زمانی که فردی روی یک کف آجری بیفتد دردناکتر از روی سطح نرم تر خواهد بود. اگر کودکان یا افراد مسن در این فضا زندگی می کنند، می تواند نگران کننده باشد. همچنین ممکن است ایستادن برای مدت طولانی ناراحت کننده باشد.

- جایگزینی

دوام آجر به این معنی است که تا سال ها مجبور به تعویض کفپوش خود نخواهید بود. با این حال، اگر می‌خواهید کف آجری را بردارید، می‌تواند فرآیندی پرهزینه،سخت و زمان‌بر باشد. در برخی موارد، یک کف آجری ممکن است زیرزمینی مناسب برای زیرسازی باشد و امکان نصب یک طبقه جدید در بالای آن را فراهم کند.

- وزن

سنگینی آجر به این معنی است که فقط در طبقه همکف قابل نصب است. غالباً برای تحمل وزن خود به کف سیمانی نیاز دارد. در صورت نصب بر روی یک زیر کف چوبی شناور، ساختار باید تقویت شود تا بتواند وزن را تحمل کند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما در بخش نظرات، مطرح کنید. همچنین برای خرید آجر نما می‌توانید لیست محصولات کارخانجات تولید آجر قصر را مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *