استفاده از آجر نما در طراحی اتاق نشیمن: تمام آنچه باید بدانید

استفاده از آجر نما در طراحی اتاق نشیمن

آنچه در این مقاله می‌خوانید

 

آجر نما گرمای خاصی به اتاق نشیمن می‌دهد و با انواع سبک های تزئینی سنتی و مدرن هماهنگ است. در سال‌های اخیر آجر نما به متریالی محبوب برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌های مسکونی و اداری-تجاری تبدیل شده. اما واقعا چه چیزی نمای آجری را تا این حد محبوب کرده؟ زیبایی چشم نواز در عین سادگی، مقاومت و ماندگاری،‌ تنوع رنگ بالا یا قیمت مناسب نسبت به سایر مصالح؟ تمامی این‌ها می‌توانند دلیلی منطقی باشند تا از آجر نمای نسوز در نمای داخلی ساختمان خود استفاده کنید.

آجرنما نسوز در سایز‌های مختلفی تولید می‌شوند اما محبوب‌ترین سایز برای استفاده در نمای داخلی ساختمان، دو سایز 31*3/5 (۳۱ سانت در 3/5 سانت) و 10*10 (۱۰ سانت در ۱۰ سانت یا مربعی) هستند. نماهای آجری به آسانی نصب می‌شوند، مقرون به صرفه هستند و همچنین بر روی بیشتر سطوح به جز سیمان و گچ نصب می‌گردند.

در این مقاله از وبلاگ صنایع آجر قصر، قصد داریم درباره استفاده از آجر نما برای دیوار های اتاق نشیمن صحبت کنیم. در ادامه محبوب‌ترین سبک‌های کاربرد آجر نسوز نما برای نمای داخلی و بخصوص اتاق نشمین را به شما معرفی خواهیم کرد:

سبک اسکاندیناوی

این سبک بسیار ساده است و در آن، دکوراسیون شما از متریال‌هایی مانند چوب سفید و بافت طبیعی استفاده می‌شود. برای داشتن طرحی اسکاندیناوی در اتاق نشیمن انتخاب یک دیوار آجری سفید رنگ پیشنهاد می‌گردد. آجر نما سفید بازتاب نور فراوانی دارد و بر حال و هوای ساده و در عین حال مدرن بودن خانه شما می‌افزاید. در کنار آجرنمای سفید برای اتاق نشیمن، خرید مبلمان با سبک چوبی، کوسن های رنگی متناسب می تواند طرحی خاص به خانه شما بدهد.

آجر نما در نمای داخلی سبک شیک شهری

استفاده ترکیبی از سنگ و آجرنما برای نمای داخلی فوق العاده است. سبک مدرن شهری بر نمای بسیار ساده تاکید دارد. در این سبک طراحی، از سنگ مرمر صیقلی، آجر نما رستیک و فلز (برای چهارچوب قفسه ها و …)  استفاده می‎‌شود. برای اتاق نشیمن منسوجات خاکستری سیاه، سفید و طلایی پیشنهاد می شود. استفاده از جداول چوبی، فرشی با رنگ طبیعی و عکس‌های سیاه و سفید ظاهر اتاق نشیمن را کامل می‌کنند.

طراحی دکوراسیون ساده

اگر به‌دنبال یک سبک ساده و در عین حال شکیل برای نمای اتاق نشیمن خود هستید، به شما آجر نما انگلیسی (آجر نما قرمز رنگ) را پیشنهاد می‌کنیم. بدین منظور هم می‌توانید از آجر نما ساده یا آجر نما رستیک استفاده کنید. در کنار نمای ساده آجر‌های انگلیسی، چوب و فریم های آهنی سیاه نیز پیشنهاد می‌گردند. ترکیب این مصالح، ترکیب رنگی فوق‌العاده‌ای برای ظاهر اتاق نشیمن شما به ارمغان خواهد آورد.

اتاق نشیمن لوکس با آجر نسوز نما صخره ای

برای طراحی اتاق نشیمن با این سبک،‌ کار خود را با دیوار آجری صخره‌ای آغاز کنید. می‌توانید از انواع رنگ‌های آجر نسوز نما صخره‌ای در طراحی‌های خود استفاده کنید. تجهیزات روشنایی باید مینیمالیستی باشد و با لوازم جانبی فلزی و سایر اکسسوری‌ها،‌ تزئین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *